23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Branchekendere spår fald i salget hos Matas

Stigende nethandel og konkurrence fra internationale mærkevarer vil gøre det svært for Matas at vokse i fremtiden.

Stigende nethandel, dagligvarekæders satsning på kosmetik og konkurrence fra internationale mærkevarer vil gøre det svært for Matas at vokse i fremtiden, vurderer Bruno Christensen, der er direktør i konsulenthuset Detailhandels Promotion. Det skriver Jyllands-Posten.

Aktieanalytiker Jonas Guldborg Hansen fra Jyske Bank er enig i, at Matas ikke taler til vækstivrige investorer. Til gengæld vurderer han, at kæden har solidt fat i markedet og har en stabil og relativt robust forretningsmodel.

- Umiddelbart ser jeg ikke de store trusler mod den position, som Matas har, siger han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.152